meisjes in ivoorkust

Maak samen met uw klanten impact voor kinderen

Met uw bedrijf een positieve impact maken op de levens van kinderen kan met UNICEF op verschillende manieren.

Gezamenlijke campagnes

Om samen met UNICEF bewustzijn te creëren voor een goed doel en fondsen te werven, kan er een gezamenlijke campagne opgezet worden. Dit kan gekoppeld zijn aan de verkoop van een bepaald product. Door klanten op te roepen te doneren of de boodschap en donatie te koppelen aan de verkoop van een product (ofwel cause related marketing genoemd). Deze campagnes leiden tot zowel tastbare financiële voordelen, als voordelen zoals merkdifferentiatie of hogere klant- en werknemerstevredenheid en bovenal positieve en blijvende resultaten voor kinderen. Waarmee met 1 internationaal herkenbaar doel en boodschap zowel klanten, mederwerkers als business partners geïnspireerd en verenigd worden.  

Mooie en succesvolle voorbeelden van dit soort campagnes zijn de '1 Pack = 1 Vaccine'-samenwerking tussen het Merk Pampers van Proctor & Gamble en UNICEF. Deze campagne heeft meer dan 300 miljoen vaccins voor maternale en neonatale tetanus opgeleverd en heeft ertoe bijgedragen dat dit in 26 landen is geëlimineerd. 

Andere voorbeelden van marketing/CRM samenwerkingen: 

  • H&M – Eén van H&M’s campagnes: Tijdens de feestdagen van 2015 werden H&M-klanten wereldwijd uitgenodigd om het verschil te maken. In de maand december doneerde de H&M Foundation, telkens wanneer een klant een H&M-cadeaubon kocht in een deelnemende winkel, 5% van het bedrag aan UNICEF. In een paar weken tijd werd in totaal 4,9 miljoen euro opgehaald voor UNICEF. Daarnaast roept H&M Nederland tijdens de heropening van de scholen jaarlijks klanten op om een bijdrage te leveren aan UNICEFs onderwijsprojecten door de Back-to-School campagne.  
  • Logitech – Logitech en UNICEF zijn een samenwerking aangegaan om onderwijsprojecten voor kinderen wereldwijd te ondersteunen. Logitech droeg van elke verkochte MeetUp, muis of toetsenbord in Nederland en België een bedrag af aan UNICEF’s onderwijsprojecten. 
  • Pandora - In 2019 lanceerde Pandora een speciale Pandora for UNICEF sieradencollectie om geld in te zamelen via Charms for Change. Elk jaar zal Pandora nieuwe producten lanceren als onderdeel van de collectie. De sieraden zijn online en in de winkels van Pandora in meer dan 100 landen verkrijgbaar. De steun van Pandora zal de toegang tot leermogelijkheden voor jongeren helpen verbeteren door middel van programma's die de ontwikkeling van vaardigheden, sociale innovatie en ondernemerschap ondersteunen.  
  • Grohe: Gedurende een periode doneerde GROHE van elke GROHE- douche die werd verkocht €1 aan UNICEF, waardoor kinderen en gezinnen de beschikking krijgen over betere sanitaire voorzieningen en faciliteiten om de handen te wassen. 
  • Easyjet: Sinds 2012 heeft het Change for Good partnerschap met Easyjet doormiddel van een zomer- en wintercollecte onder passagiers geholpen om meer dan 19 miljoen kinderen te vaccineren tegen polio en 5,3 miljoen moeders en baby's tegen andere dodelijke ziekten.  

Contact

Voor meer informatie, neem contact op met:

Contactpersoon jeroen klomp  new business manager partnerships unicef

Jeroen Klomp

New Business Manager Partnerships

jklomp@unicef.nl

+31 (0)6 5313 1766