UNICEF en Logitech gaan het komende jaar een samenwerking aan om onderwijsprojecten voor kinderen wereldwijd te ondersteunen. Logitech draagt van elke verkochte MeetUp, muis of toetsenbord in Nederland en België een bedrag af aan UNICEF’s onderwijsprojecten.
© UNICEF/F.deJongh
UNICEF en Logitech vinden elkaar op het gebied van Onderwijs en Remote Learning. Barbara Feres, New Business & Development manager bij UNICEF Nederland legt uit waarom: “We zagen dat Logitech in haar corporate social responsibility-traject het thema onderwijs erg serieus nam. Dat is ook een van onze eigen kernthema’s: onderwijs voor ieder kind. Voor ons was het meteen duidelijk dat we konden samenwerken om steun te krijgen voor onze onderwijsprojecten.”
De samenwerking tussen Logitech en UNICEF is drieledig.
Abigail (12) en haar zus Alex uit Uganda volgen onderwijs vanuit huis omdat hun school dicht is door de Covid-19 lockdown.
© UNICEF/F.Emorut
Investeren in onderwijs is belangrijk, want kinderen die naar school gaan hebben kans op een betere toekomst. Goed onderwijs vergroot ook de overlevingskansen van jonge kinderen, het versterkt het zelfvertrouwen en de weerbaarheid van meisjes, en het leidt tot vreedzamere samenlevingen. Met de hulp van UNICEF kregen eerder 17,5 miljoen kinderen toegang tot onderwijs. Door de coronapandemie heeft één op de drie kinderen helemaal geen toegang meer tot onderwijs door de sluiting van scholen. Tijdens de crisis heeft UNICEF al 220 miljoen kinderen geholpen met thuisonderwijs en andere vormen van alternatief onderwijs, bijvoorbeeld via televisie en radio, zodat zij kunnen blijven leren ondanks de gesloten scholen. “Juist in coronatijd is investeren in de toegang en de kwaliteit van onderwijs hard nodig,” zegt Barbara Feres, New Business & Development manager bij UNICEF Nederland. “Ieder kind heeft recht op onderwijs.”