Welkom bij UNICEF

Fijn dat je onze site bezoekt! We informeren je graag over ons werk voor kinderen wereldwijd. Om de site goed te laten werken en optimaal met je te communiceren, gebruiken we cookies. Zodat we met minder uitgaven méér kinderen kunnen helpen. Help je ons mee?

...of stel zelf je cookies in

Bob Marley's One Love in nieuw jasje speciaal voor UNICEF

17 juli 2020

DEN HAAG - De familie van reggaezanger Bob Marley lanceert vandaag een nieuwe versie van het bekende nummer One Love om voor UNICEF geld in te zamelen. De inzamelingsactie komt ten goede aan kinderen die wereldwijd door de coronacrisis zijn getroffen. 'Wij zijn trots dat de Marley-familie zich op deze manier inzet voor kinderen die geraakt zijn door corona; zij mogen niet de onzichtbare slachtoffers worden van deze crisis,' aldus Suzanne Laszlo, directeur UNICEF Nederland.

Met OneLove roept UNICEF families en kinderen op om elkaar te steunen in moeilijke tijden

Met OneLove roept UNICEF families en kinderen op om elkaar te steunen in moeilijke tijden

Met OneLove roept UNICEF families en kinderen op om elkaar te steunen in moeilijke tijden

De oorspronkelijke versie van One Love werd in 1977 opgenomen door Bob Marley and the Wailers, en roept mensen op om samen te komen. 'Het nummer verscheen in een tijd waarin er - net als nu - veel problemen en onzekerheden waren,' zegt Laszlo. 'Het leert ons dat we in tijden van crisis oog houden voor elkaar en daarnaast met kinderen en jongeren in gesprek blijven, zodat we begrijpen wat hen bezig houdt.' 'Bovendien blijft de boodschap van mijn vader relevant: We kunnen deze crisis aan, als we samen komen als een, met één hart,' aldus Bob's dochter Cedella Marley. 

Voor de nieuwe release, kreeg de familie Marley hulp van gevestigde muzikanten uit de hele wereld: artiesten uit conflictgebieden, kinderen uit kwetsbare gemeenschappen en influencers. Voor elke Amerikaanse dollar die het publiek voor het nummer doneert, doet juwelenmerk Pandora er één dollar bij tot een maximaal bedrag van 1 miljoen Amerikaanse dollar. Van dit geld krijgen kinderen en families beschermend materiaal, en worden onderwijs- en gezondheidssystemen ondersteund.

De impact van de coronacrisis op kinderen is groot. Kinderen mogen niet de onzichtbare slachtoffers van deze crisis worden. Daarom start UNICEF op 18 juli op social media de #OneLoveOneHeart Challenge. Een challenge waarbij iedereen via Instagram Stories en Facebook hun eigen One Love-actie kunnen delen. De kick-off van deze challenge wordt gehost door de Marley-familie en is via een livestream te zien op TikTok.