Philip Hennemann en Witold Rosendaal – directors en oprichters bij Leapforce

Steentje bijdragen
“Bij Leapforce is een groot gedeelte van de werknemers rond de 30 jaar, deze generatie wil veel en er is een grote drive om iets goed te willen doen. Om iets te betekenen voor de wereld, een steentje bijdragen. Daarom hebben wij een tijd terug contact gezocht met UNICEF om te kijken wat we kunnen doen. Toen we hoorden dat je als Business Buddie kunt bijdragen aan diverse projecten, leek ons dat een mooie kapstok om als bedrijf iets terug te doen.”
Challenges mét klanten voor UNICEF
“We doneren een vast bedrag per jaar, maar in plaats van het enkel overmaken van het bedrag, hebben wij de ambitie om dit bedrag te verdubbelen. Hoe we dat dan doen? We betrekken onze klanten daarbij. We dagen klanten uit om met ons een challenge aan te gaan, de klant kiest een sport of spel naar keuze en wij regelen vervolgens alles voor een geslaagde dag.” In juni staat de eerste challenge op de agenda, dan gaat Leapforce mountainbiken met hun klant Jasa. “Wij verzorgen alles, en vragen daar dan, naast een leuke dag, een donatie voor UNICEF voor terug.”
“Als Leapforce zijn we continu aan het bouwen, we helpen bedrijven hun marketing en sales machine te bouwen en zo onder andere meer leads te genereren. En juist dat bouwen is ook hetgeen dat ons koppelt aan Plastic Bricks. Bij Plastic Bricks sprak de mooie keten die daar ontstaat ons aan. Dat vuilnis wordt omgezet in bouwstenen, waar scholen van gebouwd worden en het ondernemerschap dat vrouwen wordt bijgeleerd. Dit project raakt meerdere vliegen in één klap.”
Enthousiaste reacties
Hoewel Leapforce nog niet heel lang Businesss Buddie is (2022), merken ze al veel enthousiaste reacties. Klanten vinden het erg leuk om mee te doen, maar ook intern merk je positieve reacties. Door de challenges te organiseren worden de werknemers ook gemotiveerd, zij leren tenslotte ook hun klanten op een andere manier kennen. “Het is ook top voor de klantenbinding. Dat zou ik als tip meegeven voor toekomstige Business Buddies, door een actie te organiseren met je klanten, leveranciers of consumenten, gaat het veel meer leven en samen krijg je meer voor elkaar.”