Employee engagement

Employee engagement heeft een enorme meerwaarde. Met hun inzet zorgen werknemers samen met UNICEF voor de aanpak van extreme armoede, ongelijkheid, onrecht en klimaatverandering. Zo investeer je als bedrijf in de kansen voor kinderen en draag je bij aan een betere samenleving. Nu en in de toekomst.

Tegelijkertijd zorgt employee engagement voor inspiratie, onderlinge verbinding, trots, betrokkenheid bij het bedrijf en behoudt van talent. Bovendien versterkt het de positieve branding van de organisatie.   

In actie met UNICEF

Bedrijven en werknemers kunnen zich op verschillende manieren inzetten voor UNICEF en daarbij kunnen zij op onze ondersteuning rekenen. Een donatiecampagne is een makkelijke maar effectieve manier om bij te dragen aan UNICEF’s werk voor kinderen.

Internationaal opererende organisaties kunnen we helpen bij het opstellen van een online donatiepagina. Hiermee kan bijvoorbeeld bij een grote ramp of andere noodsituatie makkelijk gezamenlijk geld worden ingezameld. Tegelijkertijd biedt het de mogelijkheid om werknemers op de hoogte te houden van de resultaten. Bijvoorbeeld door medewerkers en klanten wereldwijd persoonlijk te laten doneren via de UNICEF Global Giving Page. Dit is een door UNICEF opgezet online platform dat per bedrijf gepersonaliseerd wordt en gelinkt aan een (actuele) humanitaire crisis. 

Andere manieren om werknemers te betrekken bij UNICEF's werk:

  • Doneer bovenwettelijk verlofdagen.
  • Stel specifieke expertise binnen het bedrijf beschikbaar om UNICEF's werk te ondersteunen als onderdeel van een breder partnerschap.
  • Breng een virtueel veldbezoek brengen aan UNICEF’s internationale programma’s.
  • Verbind UNICEF als doel aan het sportevent, jubileum, etc. van het bedrijf om meer maatschappelijke betrokkenheid te creëren.

Gezamenlijke campagnes

Om samen met UNICEF bewustzijn te creëren voor een goed doel en fondsen te werven, kan er een gezamenlijke campagne opgezet worden. Dit kan gekoppeld zijn aan de verkoop van een bepaald product. Door klanten op te roepen te doneren of de boodschap en donatie te koppelen aan de verkoop van een product (ofwel cause related marketing genoemd). Deze campagnes leiden tot zowel tastbare financiële voordelen, als voordelen zoals merkdifferentiatie of hogere klant- en werknemerstevredenheid en bovenal positieve en blijvende resultaten voor kinderen. Waarmee met 1 internationaal herkenbaar doel en boodschap zowel klanten, medewerkers als business partners geïnspireerd en verenigd worden.  


Global Giving Page  

Ook kunt u bijdragen door de krachten van medewerkers te bundelen en de klanten te betrekken bij een actie voor UNICEF. Bijvoorbeeld door medewerkers en klanten wereldwijd persoonlijk te laten doneren via de UNICEF Global Giving Page. Dit is een door UNICEF opgezet online platform dat per bedrijf gepersonaliseerd wordt en gelinkt aan een (actuele) humanitaire crisis. 

UNICEF en partners in het warenhuis in Kopenhagen

Lever waardevolle middelen voor kinderen door gebruik te maken van strategische donaties, het actief betrekken van medewerkers bij maatschappelijke initiatieven, het verdubbelen van individuele giften, fondsenwerving onder klanten, marketingcampagnes gekoppeld aan een goed doel, en het beschikbaar stellen van producten of diensten in natura. Door deze diverse vormen van ondersteuning te combineren, draagt uw organisatie concreet bij aan een betere toekomst voor kinderen wereldwijd.