Carmen Kroeze

Telemarketeer

Ben je gebeld door UNICEF? Dat zou kunnen. Waarschijnlijk hebben we je geprobeerd te bereiken om te vertellen over een van onze projecten en hoe jij als (oud-)donateur kunt bijdragen aan een betere wereld voor kinderen.

Hieronder staan de telefoonnummers waarmee wij bellen. We schermen onze nummers niet af en bellen altijd met 088-444 96 66, of met netnummers 070 (Den Haag) of 071 (Leiden). Dit zijn de nummers: 

070-2001568 * 070-2007270 * 070-2071050 * 070-2071054 * 070-2071560 * 070-764092 * 070-2074660 * 070-7001723 * 070-7640971 * 070-8910221 * 071-5253504 * 070-2071056

Wanneer kun je gebeld worden?

UNICEF houdt zich aan de Code Telemarketing (onderdeel van de Reclame Code). Wij benaderen je alleen als je hiervoor eerder toestemming hebt gegeven. Wij bellen op: werkdagen tussen 09:00 en 21:00 uur en op zaterdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Op zon- en feestdagen bellen wij niet.

Nog twijfels? Neem gerust contact op met de klantenservice via 088 - 444 96 66 (lokaal tarief) op werkdagen (van 9.00 tot 17.00 uur). Je kunt ook met ons bellen als je niet langer meer door UNICEF gebeld wilt worden.

Waarom belt UNICEF mij?

Wij vinden telefonisch contact heel belangrijk; een een-op-eengesprek biedt wat ons betreft een mooie gelegenheid om jouw vragen over UNICEF-projecten persoonlijk te beantwoorden. Ook bellen wij om gegevens te controleren als je net donateur bent geworden of wanneer jij jouw donateursschap hebt opgezegd.  

Het werven van nieuwe, structurele donateurs is voor ons werk erg belangrijk. Ook extra giften van onze vaste donateurs of een ophoging van structurele donaties zijn – zeker in geval van een accute noodsituatie zoals een ramp of een oorlog – onmisbaar.

Op deze manier kunnen we de continuïteit van ons werk garanderen, zodat we altijd hulp kunnen bieden aan de meest kwetsbaren in de wereld, namelijk kinderen. Het gaat niet alleen om noodhulp, maar juist ook om hulp op de lange termijn. Zo kunnen we blijven werken aan echte verandering voor kinderen wereldwijd.

Een meisje in Roemenië belt met een speelgoedtelefoon.
Leerlingen in Afghanistan spelen buiten.

Welke gegevens vraagt de fondsenwerver? 

Word je telefonisch donateur of geef je een (extra) gift, dan controleren wij:
> naam
> bankrekeningnummer
> e-mail- en/of postadres
Je ontvangt binnen enkele dagen een bevestiging van jouw bijdrage per brief of e-mail.

Vanzelfsprekend gaan we zeer zorgvuldig om met de gegevens die je ons als donateur verstrekt. Dat doen we volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Daarnaast verstrekken we de gegevens nooit aan derden, tenzij we daartoe wettelijk verplicht zijn. Lees ook ons privacy statement.

Kwaliteitsbewaking telemarketing

Goede doelen moeten zich aan diverse wet- en regelgeving houden, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Code Telemarketing. Daarnaast geldt voor goede doelen de Erkenningsregeling, waarin strenge kwaliteitseisen zijn opgenomen. De toezichthouder CBF (Centraal Bureau Fondsenwervende Instellingen) toetst goede doelen op naleving van deze kwaliteitseisen. Voor telemarketing heeft de sector bovendien afspraken gemaakt met telemarketingbureaus om ongewenste praktijken, zoals overlast, te voorkomen. 

De achtjarige Emeldina met haar papegaai Jessy in Belize.

Toch een klacht?

Wij nemen elke klacht serieus. Telefonische gesprekken moeten respectvol en aangenaam zijn. Over de afhandeling van klachten hebben we duidelijke afspraken gemaakt. Meestal worden er na een persoonlijk gesprek met de betrokken medewerker passende maatregelen genomen. Gelukkig ontvangen wij niet veel klachten.

Eventuele klachten over telemarketing kunnen uitsluitend direct bij UNICEF worden ingediend. Wil je een klacht met ons delen? Wij horen graag van je via e-mail, het online contactformulier of telefonisch op 088 - 444 96 66 (werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur).

Vragen over telemarketing? We helpen je graag verder.