Het complete beeldgebruik van het logo is altijd een combinatie van het UNICEF-logo en de pay-off. UNICEF Internationaal gebruikt de Engelse pay-off ‘for every child’. UNICEF Nederland gebruikt de Nederlandse vertaling ‘voor ieder kind’.
Het enige echte logo van UNICEF Nederland. Verknippen en gebruik zonder toestemming is niet toegestaan!
De pay-off 'voor ieder kind' weerspiegelt ons universele mandaat om de rechten van kinderen overal te beschermen. Ons merk vertelt trots het verhaal van UNICEF; de kinderrechtenorganisatie van de Verenigde Naties die er onvoorwaardelijk is voor ieder kind. Vanaf de oprichting in 1946 – in de nasleep van de Tweede Wereldoorlog – tot nu. Het was en is belangrijk voor UNICEF om er juist te zijn voor ieder kind. Vanaf het begin staat het beschermen van kinderrechten op nummer één. Zo kunnen kinderen overleven, overeind blijven en nieuwe kansen creëren. Want:
Ieder kind kan de toekomst bepalen.
Ieder kind verdient de kans om groots te worden.
Sterker nog, daar heeft ieder kind recht op.
Voor alle communicatie-uitingen waarop het woord- en/of beeldmerk van UNICEF wordt gebruikt, moet altijd en zonder uitzondering voorafgaand, schriftelijke goedkeuring worden gevraagd en verkregen van UNICEF Nederland.
Hiervoor kan contact op worden opgenomen met Annemiek van der Linden, Brandmanager UNICEF Nederland, brandbook@unicef.nl
Lees meer over de geschiedenis van ons internationale logo.
UNICEF Nederland kent in de loop der jaren ook verschillende versies. Voor de herkenbaarheid en uniformiteit voeren wij áltijd de kleur cyaan, met het embleem en de tagline: voor ieder kind.