Animatie over meisje in Indonesië toont impact samenwerking ING en UNICEF

24 april 2017

ING en UNICEF lanceerden onlangs de bijzondere animatie over Vika, een Indonesisch meisje met ambitie. Ze wil president worden en de overstromingen in haar land helpen voorkomen. Door de steun van UNICEF en ING kunnen Vika en haar leeftijdsgenoten nu dichterbij het bereiken van hun droom komen. 

De bijzondere animatie, gemaakt door reclamebureau Brandstichting, is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de 16-jarige Vika. Ze is een van de jongeren die heeft deelgenomen aan het Power for Youth programma van UNICEF in samenwerking met ING. 

‘Empoweren’ van jongeren

In Indonesië gebeuren helaas veel natuurrampen en er is veel armoede en ongelijkheid. Met steun van de ING Spaarrekening voor UNICEF leert UNICEF Vika en haar leeftijdsgenoten innovatieve oplossingen te ontwikkelen die gevaarlijke situaties zoals natuurrampen tegengaan of oplossen. Juist jongeren zoals Vika zijn in staat onverwachte creatieve en duurzame oplossingen te bedenken. Zij zijn de sleutel tot succes en zorgen zo voor een betere en veiligere toekomst voor henzelf en hun gemeenschap.

Het werk voor jongeren in Indonesië is onderdeel van het wereldwijde Power for Youth-programma, dat gefinancierd wordt door de ING Spaarrekening voor UNICEF. 

Samenwerking met ING

ING en UNICEF werken al samen sinds 2005 en hebben al meer dan een miljoen kinderen wereldwijd geholpen met verschillende onderwijsprojecten. Sinds 2016 ligt de focus op jongeren in Nepal, Zambia, de Filipijnen, Indonesië, Kosovo en Montenegro en helpen we hen om op eigen benen te staan. Zo leren de jongeren tussen 10 en 19 jaar sociale en financiële vaardigheden, hoe ze inspraak krijgen in de gemeenschap en hoe ze hun mening moeten geven. Ook krijgen ze een vakopleiding en leren ze hoe ze een eigen bedrijf kunnen beginnen.

SpinAwards 2017

De animatie Vika’s droom werd gemaakt door reclamebureau Brandstichting en is ingestuurd voor de jaarlijkse SpinAwards. Op 20 april 2017 worden de award uitgereikt aan ‘het meest creatieve concepten die het digitale denken verder brengen’. We wensen Brandstichting (en Vika) veel succes!

Lees het hele verhaal van Vika op de website van ING.