Gucci & UNICEF: 10 jaar partners en beter onderwijs voor 7,5 miljoen kinderen.

5 juni 2015

De afgelopen tien jaar hebben UNICEF en Gucci  meer dan 7,5 miljoen kinderen in Azië en Sub- Sahara Afrika bereikt met beter onderwijs. Deze mijlpaal wordt gevierd het uitbrengen 'Growing Tall', een korte film over de impact van onderwijs op het leven van jonge meisjes. .

Korte film over onderwijs

In de korte film 'Growing Tall' delen kinderen, leraren en ouders uit een rurale gemeenschap in Mozambique persoonlijke ervaringen op het gebied van onderwijs. Ook blikken zij terug  op de voortgang die afgelopen tien jaar is geboekt is.  Zo is het aantal kinderen dat naar school gaat in Mozambique van 4 miljoen in 2005 gestegen naar 5,5 miljoen in 2013. Wereldwijd zijn er sinds 2000, 34 miljoen  meer kinderen naar school gegaan. Ondanks deze vooruitgang, zijn er nog zo'n 58 miljoen kinderen die niet naar school gaan. Hiervan is meer dan vijftig procent een meisje.

Bekijk de korte film Growing Tall hier.

Trots

Gucci is erg trots op de samenwerking die ruim 20 miljoen euro heeft opgebracht. "We zijn vooral dankbaar naar onze klanten en onze werknemers. Zij hebben een fundamentele rol gespeeld in het succes van deze partnership en hebben er voor gezorgd dat het de meest omvangrijke filantropisch initiatief is uit onze bedrijfsgeschiedenis.", aldus CEO Marco Bizzari.

Veel bereikt

Sinds 2005 ondersteunt Gucci het UNICEF-programma 'Schools of Africa'. Dit programma richt zich in een groot aantal Afrikaanse landen op het verbeteren van onderwijs voor meisjes, wezen en kinderen die in extreme armoede leven.  Dankzij de samenwerking tussen UNICEF en Gucci zijn er 8700 onderwijzers getraind zodat de kwaliteit van onderwijs verbeterd is. Daarnaast zijn er 300 nieuwe klaslokalen gebouwd waar kinderen veilig kunnen leren en spelen.  Ook zijn scholen voorzien van water en sanitaire faciliteiten zodat kinderen verzekerd zijn van schoon drinkwater en een hygiënische omgeving.

Chime for change

Het partnership tussen UNICEF en Gucci zal zich voorzetten met de Chime for Change campagne. Chime for Change , opgericht door Gucci, Beyoncé en  Salma Hayek Pinault, richt zich op het werven van fondsen en het creëren van bewustwording voor kinderen en vrouwen wereldwijd. Hierbij focust het programma zich op de gebieden onderwijs, gezondheid en gelijke rechten voor vrouwen en kinderen.

.

Gucci

 

Gucci Schools for Africa

 

Gucci Schools for Africa1

Gerelateerd aan dit onderwerp