Bestseller doneert 2,4 miljoen euro voor het bestrijden van malaria

23 april 2015

Het Deense modebedrijf Bestseller organiseerde 10 april 2015 een wereldwijde 'Goede Doelen' dag. Tijdens deze  Give-a-day ging de netto omzet van alle winkels van het Deense modebedrijf naar het goede doel. In totaal werd er tijdens de Give-a-day ruim15 miljoen euro opgehaald voor het goede doel. Van dit bedrag gaat 2,4 miljoen euro naar het werk dat UNICEF doet om Malaria te bestrijden in landen ten zuiden van de Sahara. 

Het moederbedrijf van merken als Vero Moda, Jack & Jones en Only doneerde op 10 april, tijdens de Give-a-day, de helft van zijn omzet aan goede doelen. De helft van de gehele opbrengs gaat naar lokale goede doelen, de andere helft van de opbrengst zal naar grote, wereldwijde goede doelen gaan. Van de totale opbrengst gaat 2,4 miljoen euro naar het werk van UNICEF.

Malaria bestrijden

Op 25 april is het wereldmalariadag. Op deze dag wordt aandacht gevraagd voor een ziekte die ieder jaar aan honderdduizenden mensen het leven kost. Vooral jonge kinderen, zwangere vrouwen en mensen met een zwak immuunsysteem lopen meer risico op malaria. De ziekte kan behandeld worden met medicijnen, maar het voorkomen van de ziekte is van groot belang. Met het bedrag dat  Besteller heeft gedoneerd aan UNICEF,steunt het bedrijf een project dat de kindsterfte door malaria aanzienlijk moet doen afnemen. 

Bestseller1

Bestseller

Gerelateerd aan dit onderwerp