HM donatieactie voor UNICEF levert €56.000 op

18 november 2014

H&M kwam de afgelopen twee weken in actie voor kinderen in nood middels een donatieactie. Klanten konden bij hun aankoop een bedrag aan UNICEF doneren. En met een prachtig resultaat: maar liefst €56.027,40 voor UNICEF's noodhulp programma's. 

De wereld brandt campagne

De wereld staat in brand. Maar kinderen hebben 'm niet aangestoken. Zelden waren er zoveel brandhaarden in de wereld. Syrië, Irak, Zuid-Soedan en het door ebola getroffen West-Afrika. Nooit eerder moesten zoveel kinderen zien te overleven in noodsituaties. UNICEF vraagt middels haar campagne aandacht voor deze miljoenen kinderen, en ook partner H&M sloot direct aan op deze actie.

Enthousiasme H&M medewerkers

H&M ging, samen met al haar winkelpersoneel, aan de slag voor deze kinderen in nood. Van 1 tot en met 16 november 2014 was er een donatieactie bij de kassa om zoveel mogelijk geld op te halen voor het werk van UNICEF. Klanten konden bij hun aankoop een bedrag aan UNICEF doneren. Mede dankzij het enthousiasme van de (kassa-)medewerkers is de actie een groot succes geworden. Maar liefst €56.027,40 werd opgehaald voor UNICEF's noodhulpprogramma's. Dit bedrag werd door H&M Nederland afgeroomd tot een totale donatie van €60.000,-.

Medewerk

Medewerkers van H&M vragen klanten om een donatie aan UNICEF.

Gerelateerd aan dit onderwerp