Kledingconcern Pauw haalt 14000 euro op voor UNICEF

13 februari 2014

Shoppen voor het goede doel! Dat deden de klanten van kledingconcern Pauw tijdens een speciaal georganiseerde koopavond afgelopen najaar. De actie leverde UNICEF het mooie bedrag van 10.000 euro op. Het succes motiveerde en dankzij een vervolgactie tijdens de 'Hero for Zero'-campagne kon Pauw nog eens 4.000 euro overmaken.

De speciale koopavond in de winkel in Oegstgeest bleek een groot succes. Renate Verbaan was als ambassadeur aanwezig. Tijdens de actie shopte het winkelend publiek er uitbundig op los. 'En dat zonder schuldgevoel', aldus een enthousiaste vrouw. De helft van de opbrengst ging naar UNICEF. Zo werd 10.000 euro ingezameld voor de aanleg van watervoorzieningen.

Hero for Zero

Pauw voerde vervolgens ook actie tijdens de 'Hero for Zero'-campagne afgelopen najaar om de aandacht te vestigen op onnodige kindersterfte. In de actieweken werd met een kassa-afrondingsactie een bedrag van 3551 euro ingezameld. Pauw vulde die bijdrage aan tot 4000 euro. Een mooie bijdrage! In totaal mocht UNICEF dus 14.000 euro in ontvangst nemen.  

Schoon water

De opbrengst zet UNICEF in om nieuwe watervoorzieningen te realiseren en schoon drinkwater toegankelijk te maken. Vervuild drinkwater is namelijk de hoofdoorzaak van kindersterfte wereldwijd.

Samenwerking

Sinds oktober 2013 is Pauw een samenwerking aangegaan met UNICEF. Met eigen acties wil het kledingconcern een bijdrage leveren aan een betere toekomst voor kinderen.

 

 

 

PAUW
Pakistan UNI101473