IKEA’s Pluchen Speelgoedactie voor UNICEF weer van start

28 oktober 2013

Traditiegetrouw staat einde jaar bij IKEA in het teken van de Pluchen Speelgoedactie. Voor elke knuffel of kinderboek dat verkocht wordt, wordt een euro aan UNICEF en Save the Children gedoneerd. Woensdag wordt de actie afgetrapt met een sprookjesachtige theatervoorstelling met UNICEF ambassadeur Sipke Jan Bousema in IKEA Amsterdam.

Sprookjestheater met Sipke Jan Bousema

Dit jaar zijn enkele sprookjesfiguren toegevoegd aan de Pluchen Speelgoedcollectie, namelijk de wolf, de prinses, de koning, een elf en de fee met een magische betovering. Deze figuren komen tot leven in een heuse kindertheatervoorstelling die alle IKEA vestigingen in Nederland aandoet. Woensdag 30 oktober is de premièrevoorstelling bij IKEA Amsterdam, met een speciaal optreden van UNICEF ambassadeur Sipke Jan Bousema. Kom ook een kijkje nemen: 30 oktober om 15:00 uur in IKEA Amsterdam.

  • Na de première reist het Sprookjestheater van IKEA langs alle vestigingen in Nederland!

 

Pluchen

De nieuwste IKEA Pluchen Speelgoedfiguren, v.l.n.r: de fee, de koning en de prinses.

De kracht van twee keer geven

Voor iedere IKEA knuffel die je als klant koopt, gaat in november en december automatisch een euro naar UNICEF en Save the Children. Dit jaar doet IKEA hier bovendien een schepje bovenop met het 'giving twice' principe. In elke vestiging staat vanaf 28 oktober bij de uitgang een speciale doneerbak. Iedereen kan zijn of haar gekochte knuffels of kinderboeken in deze bak doneren. Aan het einde van de actie wordt de inhoud geschonken aan lokale goede doelen die zich inzetten voor kwetsbare kinderen in Nederland. Zo helpt de klant samen met IKEA kinderen ver weg én dichtbij.

Knuffels voor onderwijs

Met de opbrengsten van de Pluchen Speelgoedcampagne worden diverse onderwijsprojecten van UNICEF en Save the Children ondersteund. Sinds de start in 2003, heeft de IKEA Foundation al 57 miljoen euro gedoneerd aan UNICEF en daarmee meer dan 10 miljoen kinderen in 46 verschillende landen geholpen. Hiermee is de IKEA Foundation de grootste zakelijke partner van UNICEF wereldwijd.  Leila Pakkala, directeur Private Fundraising en Partnerships bij UNICEF is trots op het resultaat:  "De laatste elf jaar hebben we miljoenen kinderen toegang tot onderwijs kunnen bieden dankzij de gulle investeringen van de IKEA Foundation en steun van IKEA klanten en medewerkers wereldwijd".

Gerelateerd aan dit onderwerp