easyJet en UNICEF vieren ruim 1 miljoen euro aan donaties

13 december 2012

easyJet en UNICEF vieren vandaag de lancering van het exclusieve easyJet vliegtuig om aandacht te vragen voor de Change for Good-samenwerking. Sinds de start van de samenwerking in juli 2012 is er ruim 1 miljoen euro aan donaties verzameld van easyJet-passagiers in heel Europa.

Branded easyJet vliegtuig

Een branded easyJet vliegtuig dient als ambassadeur van het Change for Good-programma en doet alle 600 easyJet-routes aan. Door middel van donaties krijgen easyJet-passagiers de mogelijkheid om het werk van UNICEF te ondersteunen. Sinds de start van de samenwerking in juli 2012 is er ruim 1 miljoen euro aan donaties verzameld van easyJet-passagiers in heel Europa. Het verzamelde bedrag stelt UNICEF in staat om wereldwijd levens van kinderen te redden. Van 1 december tot en met 31 januari kunnen easyJet-passagiers tijdens hun vlucht nog kleingeld doneren in de speciale Change for Good-zakken.

 easyJet UNICEF
Kleingeld redt kinderlevens

Het totaal opgehaalde bedrag van 1 miljoen euro op alle 130 bestemmingen van easyJet wordt gedoneerd aan UNICEF om 2,5 miljoen kinderen en moeders te beschermen tegen dodelijke kinderziekten en tetanus bij moeders en pasgeborenen. Daarnaast helpt de opbrengst bij de bescherming van nog eens 3 miljoen kinderen tegen blindheid door het verstrekken van vitamine A-supplementen, evenals het trainen van gezondheidswerkers om levensreddende steun te leveren aan moeders in Afrika.

Jan Bouke Wijbrandi, Algemeen Directeur UNICEF Nederland:"Geweldig dat easyJet en haar passagiers in korte tijd zo'n bedrag bij elkaar hebben verzameld. Al die beetjes kleingeld, vaak vreemde valuta's die overblijven na een vakantie, maken bij elkaar het verschil in het leven van veel kinderen. Samen kunnen we meer. En daar zijn wij easyJet en alle reizigers heel dankbaar voor." 

easyJet

Een feestelijk bedankje

Vanaf morgen draagt de easyJet-bemanning in heel Europa kerstmutsen om passagiers aan te moedigen om tijdens de feestperiode te doneren voor UNICEF. Bovendien zullen alle easyJet-passagiers gratis bonbons ontvangen als dank voor de ondersteuning van het Change for Good-programma. 

Het initiatief maakt deel uit van het wereldwijde Change for Good-programma van UNICEF, waarmee al 66 miljoen euro is ingezameld voor de meest kwetsbare kinderen in de wereld, door samen te werken met toonaangevende luchtvaartmaatschappijen over de hele wereld.

Javier Gandara Martinez, Country Director van easyJet: "Wij maken reizen makkelijk en betaalbaar en dat is de voornaamste reden dat wij samen met UNICEF een eenvoudige manier voor onze passagiers hebben bedacht om aan boord te doneren en daarmee het leven van kinderen te redden. 60 cent kan de volledige kosten dekken van een vaccinatie tegen een dodelijke kinderziekte, easyJet-passagiers kunnen deze feestdagen een verschil maken."

Gerelateerd aan dit onderwerp