Ziggo Dome gaat voor nul

21 november 2012

Op de internationale Dag voor de Rechten van het Kind (20 november) startte de Ziggo Dome in Amsterdam een actie voor de UNICEF-campagne tegen kindersterfte. Op de met LED-lampjes beklede zijkanten van het gebouw worden 24 uur lang ogen van kinderen afgebeeld.

Jörgen Raymann, Sipke Jan Bousema, Ferry Doedens en Monsif drukten op 20 november om half zeven 's avonds gezamenlijk op een knop om de lampjes aan te zetten. Deze lampjes zullen op 21 november om half zeven 's avonds weer uit gaan.

Kinderogen

In de 24 uur durende film die op de Ziggo Dome getoond wordt sluit iedere 4,5 seconde één kind de ogen, waardoor na 24 uur 19.000 kinderen de ogen gesloten zullen hebben. Dit getal, omdat per dag 19.000 kinderen die jonger zijn dan vijf jaar overlijden door oorzaken die eenvoudig te voorkomen zijn. De BN'ers maken met de druk op de knop duidelijk dat we niet langer onze ogen kunnen sluiten voor de 19.000 kinderen die iedere dag sterven.

Campagne

De rest van deze week zal op de zijkanten van de Ziggo Dome de campagneboodschap van UNICEF te zien zijn.

 

Ziggo Dome knop (credits Ferdy Damman)
©Ferdy Damman

Gerelateerd aan dit onderwerp