Keuringsdienst van Waarde over Pampers UNICEF-actie.

8 juni 2012

Donderdag 7 juni 2012 ging het tv-programma Keuringsdienst van Waarde volledig over onze samenwerking met Procter & Gamble en onderzochten zij de betekenis van de slogan ' 1 pak = 1 vaccin' op het pak Pampers.

Daarvoor belden de programmamakers met retailers, onze call centres en interviewden zij diverse mensen, waaronder een huisarts, P&G en UNICEF.

UNICEF is Pampers, en dus moederbedrijf P&G, dankbaar voor het mooie resultaat van deze campagne. De '1 pak = 1 vaccin' campagne heeft maar liefst 40 miljoen dollar opgeleverd waarvan UNICEF 300 miljoen vaccins heeft kunnen kopen. Bovendien heeft de campagne ons ook veel bewustzijn opgeleverd over deze, helaas in ontwikkelingslanden nog steeds dodelijke, ziekte.

We betreuren het als door het VPRO programma wordt getwijfeld aan de intenties van de campagne. UNICEF en Pampers hebben in deze actie altijd duidelijk gecommuniceerd over zowel inhoud als opbrengsten. Kijk hier voor de volledige uitleg over het partnership en een Q&A.

Pampers