Share Your Food, Feed a Child

9 mei 2012

Schiphol heeft het startsein gegeven voor de campagne "Share Your Food, Feed a Child", een social media campagne voor UNICEF. Met deze campagne helpt Schiphol UNICEF bij haar werk voor kinderen wereldwijd, bijvoorbeeld in de Sahel waar op dit moment duizenden kinderen ernstig ondervoed zijn.

Deelnemen is heel makkelijk. Via http://www.schiphol.nl/shareyourfood kun je jouw favoriete maaltijd kiezen en vervolgens delen op Facebook. Voor iedere share doneert Schiphol twintig cent aan UNICEF. Met dit bedrag kan UNICEF een ernstig ondervoed kind helpen en bijvoorbeeld voorzien van therapeutische melk.

 SYF

Claudia de Breij

Therapeutische melk wordt op dit moment bijvoorbeeld uitgedeeld in de Sahel, waar een voedselcrisis heerst. UNICEF- ambassadeur Claudia de Breij is in Tsjaad om de situatie met eigen ogen te zien. In Tsjaad sterven dagelijks 219 kinderen onder de 5 jaar en 127.000 ernstig ondervoede kinderen in het land hebben direct behandeling nodig.

Therapeutische melk

Therapeutisch melk wordt uitgedeeld in gebieden waar kinderen (ernstig) ondervoed zijn, zoals momenteel in de Sahellanden het geval is. De melk wordt aangereikt in poedervorm en is verrijkt met plantaardig vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen. Wanneer de moeder bijvoorbeeld ook ondervoed is, kan borstvoeding tekort schieten. Therapeutische melk wordt ook gegeven aan oudere kinderen die dusdanig ondervoed zijn, dat zij niet meteen vast voedsel kunnen eten. De verrijkte melk is daarmee de eerste stap in het redden van een kinderleven.

Bekijk ook het filmpje over de actie

http://www.youtube.com/schiphol

SYF rechts 2SYF rechts

Gerelateerd aan dit onderwerp