'Prikken voor Prikken' actie gaat weer van start

11 oktober 2011

Van 1 oktober t/m 31 december voert Pampers (Procter & Gamble) weer actie voor UNICEF. En van 16 t/m 22 november kunnen kinderen weer meedoen met 'Prikken voor Prikken'. 

pak Pampers

Elk jaar sterven 59.000 baby's in hun eerste levensmaand aan de gevolgen van tetanus. Voor 130 miljoen vrouwen en hun pasgeboren baby's vormt neonatale tetanus nog steeds een levensbedreigend risico . Tetanus wordt veroorzaakt door een bacterie en komt veel voor in ontwikkelingslanden waar vrouwen bevallen in onhygiënische omstandigheden.

Dankzij Pampers zijn sinds 2006 al 100 miljoen vrouwen en hun pasgeboren baby's beschermd tegen tetanus. Maar er zijn nog veel meer vaccins nodig. Daarom ook dit jaar opnieuw de campagne: 1 pak Pampers = 1 vaccin. 

Ook C1000 doet mee

De supermarktketen C1000 steunt de actie van Procter & Gamble en UNICEF in de strijd tegen tetanus. In de week van 16 t/m 22 november verkopen de C1000-winkels diverse producten van P&G (Pampers, Dreft, Dash, Oral B, AmbiPur, Ariël, Antikal en Lenor) onder de slogan 1 pak = 2 vaccins. Voor alle producten die in deze week verkocht worden, doneert C1000 een extra vaccin aan UNICEF.

multibrand actie 440

UNICEF & Pampers

De samenwerking tussen Procter & Gamble en UNICEF startte in 2006 in Groot-Brittannië en Nederland, maar is ondertussen uitgerold tot een wereldwijde actie. Het gezamenlijke doel van P&G en UNICEF is het uitbannen van de ziekte tetanus bij baby's. Om dit te bereiken koppelt P&G haar product Pampers drie maanden per jaar aan een speciale actie voor UNICEF.

Wat is de 'Prikken voor Prikken' actie?

C1000 en Pampers organiseren samen met UNICEF dit jaar voor de tweede keer de 'Prikken voor Prikken' actie. In de week van 16 t/m 22 november delen de C1000 winkels prikplaten uit. Kinderen kunnen de prikpoppen versieren, inkleuren, uitprikken of uitknippen. Het resultaat kunnen ze uiterlijk 22 november weer inleveren bij de C1000 winkel.

De prikpop is ook te downloaden op www.unicef.nl/prikpop.

Voor elke ingeleverde prikpop doneren C1000 en Pampers gezamenlijk een tetanusvaccin aan UNICEF.

Prikpop 440