16 Battle of the Business Bands levert 10.000 euro voor UNICEF op

16 september 2011

De eerste nationale 'Battle of the Business Bands' heeft 10.000 euro opgebracht voor projecten van UNICEF tegen kinderarbeid. De muzikale competitie vond donderdag 15 september plaats in poppodium P60 te Amstelveen.

Met de optredens van zeven bedrijfsbands genoten presentator en UNICEF-ambassadeur Jörgen Raymann, een deskundige jury en zo'n vijfhonderd mensen van een zinderende avond. De Community of Noise, de bedrijfsband van KPMG, werd door de jury tot winnaar uitgeroepen. Zij mogen een gastoptreden verzorgen bij BNR Nieuwsradio in het programma 'On the Move'.

Battle of the Business Bands - Jan-Bouke en Jurgen van Breukelen

Jurgen van Breukelen (KPMG) en UNICEF-directeur Jan Bouke Wijbrandi

 

UNICEF: Kinderarbeid. Dat pikken we niet!

De opbrengst van de avond gaat naar UNICEF, die dit najaar een campagne start tegen kinderarbeid.

Jan Bouke Wijbrandi, algemeen directeur van UNICEF:
'Kinderen horen niet te werken in goudmijnen, steengroeven, op plantages of op andere plekken waar het gevaarlijk is. Toch gebeurt dit op grote schaal', aldus Jan Bouke Wijbrandi van UNICEF. 'Wereldwijd moeten naar schatting 150 miljoen kinderen tussen de vijf en veertien jaar werken onder zware omstandigheden. Ze worden uitgebuit en beroofd van hun jeugd, waardigheid en gezondheid. UNICEF vindt dit onacceptabel. Met deze 'Battle of the Bands' maken de deelnemende bedrijven duidelijk dat je ook op een swingende manier aandacht kunt vragen voor deze schrijnende misstanden. Alleen samen kunnen wij het verschil voor kinderen maken: Unite for Children.'

Battle of the Business Bands - Jan-Bouke en Jörgen

Gerelateerd aan dit onderwerp