WK-actie van Makro voor UNICEF

29 juni 2010
WK-actie van Makro voor UNICEF

Makro organiseert samen met een aantal van haar leveranciers een WK-actie voor UNICEF. Wie tussen 29 juni en 12 juli 2010 een actieproduct in een van de Makro-vestigingen koopt, geeft Zuid-Afrikaanse kinderen een kans op een betere toekomst. Een gedeelte van de aankoopprijs gaat namelijk naar het sportcoach-programma van UNICEF in Zuid-Afrika.

Deelnemende merken

deelnemende-merken

In de schaduw van de voetbalstadions

In de hele wereld zijn alle ogen gericht op het WK Voetbal in Zuid-Afrika. UNICEF maakt van die gelegenheid gebruik om extra aandacht te vragen voor de 12,7 miljoen kinderen in dit land die in de schaduw van de voetbalstadions opgroeien. Onder extreem moeilijke omstandigheden.

UNICEF leidt lokale leraren op tot sportcoach. Zij bieden de kinderen een alternatief voor alle problemen waar ze mee opgroeien. Ook leren ze om tijdens het sporten allerlei onderwerpen (life skills) te behandelen. Bijvoorbeeld hiv- en aidspreventie, alcohol- en druggebruik, seksuele voorlichting, geweld, respect en gelijkheid.